Często zadawane pytania
Poniżej przedstawiamy pytania dotyczące opon bieżnikowanych oraz zakupów w naszym sklepie.
Czy opony bieżnikowane są gorsze niż opony nowe?
Bieżnikowanie opon jest to proces, wokół którego na przestrzeni lat wyrosło wiele mitów i niedopowiedzeń. Każda firma zajmująca się bieżnikowaniem opon powinna posiadać numer homologacji nadany przez Ministerstwo Infrastruktury po przeprowadzonym audycie i kontroli produktu. Proces bieżnikowania odbywa się według regulaminu ECE i jest kontrolowany corocznymi badaniami opon w Ośrodku Badawczo Rozwojowym Przemysłu Oponiarskiego w Poznaniu oraz zostaje potwierdzony wydanym Certyfikatem Zgodności.
Wady i zalety opon bieżnikowanych:
Zalety
- Parametry zbliżone do nowej opony, tj, indeks prędkości i nośności (konstrukcja opony nie ulega zmianie)
- Niższa cena w porównaniu z nowymi oponami – minimum o 30% od najtańszych opon
- Głębszy bieżnik opony bieżnikowanej redukuje zagrożenie aquaplaningu
- Większa przyczepność w zimowych warunkach
- Opona zużyta ponownie wraca do użytkowania, co sprzyja ochronie środowiska
Wady
- Mniejszy wybór rozmiarów
- Nieznacznie zwiększona głośność
- Może występować nieznacznie zwiększona droga hamowania
- Ryzyko trafienia na nieuczciwego producenta
Na czym polega proces bieżnikowania?
Bieżnikowanie opon to proces, dzięki któremu opona z zużytym bieżnikiem – ale z nie uszkodzoną konstrukcją – odzyskuje swoje pierwotne właściwości, czyli nowy bieżnik.
Są dwa sposoby stosowane do „wymiany” bieżnika: na zimno i na gorąco.
Bieżnikowanie opon na zimno stosowane jest do opon ciężarowych.
Metoda na gorąco jest najczęściej wykorzystywaną technologia opon do samochodów osobowych, jak i ciężarowych.
Metoda na gorąco polega na nałożeniu surowej mieszanki gumowej na czoło opony (zwanej karkasem), jak i na jej bok. Następnie opona znajdująca się w odpowiedniej formie dla danego rozmiaru pod wpływem odpowiedniego ciśnienia i temperatury podlega procesowi wulkanizacji (gdzie „wyciskany” jest wzór bieżnika i napisy na boku).
Tak więc gotowy produkt to opona o nienaruszonej i nie zmienionej konstrukcji z nowym bieżnikiem i odświeżonymi bokami.
Jaka jest trwałość opon bieżnikowanych?
Przebieg opon bieżnikowanych jest zbliżony do przebiegu opon nowych, ponieważ mieszanka gumowa nakładana na bieżnik bazuje na mieszance oryginalnej fabrycznej, która wykorzystywana jest w nowych oponach.
Czy opony bieżnikowane nadają się do sportu?
Opony do sportu wykonywane są w bardzo zbliżonej technologii. Zmieniony jest skład mieszanki bieżnika, aby zwiększyć przyczepność do nawierzchni – ale wiąże się to z szybszym zużyciem bieżnika.
Jaka jest gwarancja na opony bieżnikowane W&M?
Jako producent opon bieżnikowanych na nasze opony udzielamy gwarancji 2 lata.
W jakim czasie realizowane są zamówienia w sklepie W&M?
Zamówienia złożone do godz. 14:00 wysyłane są tego samego dnia (od poniedziałku do piątku) firmą kurierską Fedex.
Pozostałe zamówienia realizowane są w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia, w dni robocze.