Często zadawane pytania

Poniżej przedstawiamy pytania dotyczące opon bieżnikowanych oraz zakupów w naszym sklepie.

Czy opony bieżnikowane są gorsze niż opony nowe?

Bieżnikowanie opon jest to proces, wokół którego na przestrzeni lat wyrosło wiele mitów i niedopowiedzeń. Każda firma zajmująca się bieżnikowaniem opon powinna posiadać numer homologacji nadany przez Ministerstwo Infrastruktury po przeprowadzonym audycie i kontroli produktu. Proces bieżnikowania odbywa się według regulaminu ECE i jest kontrolowany corocznymi badaniami opon w Ośrodku Badawczo Rozwojowym Przemysłu Oponiarskiego w Poznaniu oraz zostaje potwierdzony wydanym Certyfikatem Zgodności.

 

Wady i zalety opon bieżnikowanych:
Zalety
  • Parametry zbliżone do nowej opony, tj, indeks prędkości i nośności (konstrukcja opony nie ulega zmianie)
  • Niższa cena w porównaniu z nowymi oponami – minimum o 30% od najtańszych opon
  • Głębszy bieżnik opony bieżnikowanej redukuje zagrożenie aquaplaningu
  • Większa przyczepność w zimowych warunkach
  • Opona zużyta ponownie wraca do użytkowania, co sprzyja ochronie środowiska

 

Wady
  • Mniejszy wybór rozmiarów
  • Nieznacznie zwiększona głośność
  • Może występować nieznacznie zwiększona droga hamowania
  • Ryzyko trafienia na nieuczciwego producenta
Na czym polega proces bieżnikowania?

Bieżnikowanie opon to proces, dzięki któremu opona z zużytym bieżnikiem – ale z nie uszkodzoną konstrukcją – odzyskuje swoje pierwotne właściwości, czyli nowy bieżnik.

Są dwa sposoby stosowane do „wymiany” bieżnika: na zimno i na gorąco.

Bieżnikowanie opon na zimno stosowane jest do opon ciężarowych.

Metoda na gorąco jest najczęściej wykorzystywaną technologia opon do samochodów osobowych, jak i ciężarowych.

Metoda na gorąco polega na nałożeniu surowej mieszanki gumowej na czoło opony (zwanej karkasem), jak i na jej bok. Następnie opona znajdująca się w odpowiedniej formie dla danego rozmiaru pod wpływem odpowiedniego ciśnienia i temperatury podlega procesowi wulkanizacji (gdzie „wyciskany” jest wzór bieżnika i napisy na boku).

Tak więc gotowy produkt to opona o nienaruszonej i nie zmienionej konstrukcji z nowym bieżnikiem i odświeżonymi bokami.

Jaka jest trwałość opon bieżnikowanych?

Przebieg opon bieżnikowanych jest zbliżony do przebiegu opon nowych, ponieważ mieszanka gumowa nakładana na bieżnik bazuje na mieszance oryginalnej fabrycznej, która wykorzystywana jest w nowych oponach.

Czy opony bieżnikowane nadają się do sportu?

Opony do sportu wykonywane są w bardzo zbliżonej technologii. Zmieniony jest skład mieszanki bieżnika, aby zwiększyć przyczepność do nawierzchni – ale wiąże się to z szybszym zużyciem bieżnika.

Jaka jest gwarancja na opony bieżnikowane W&M?

Jako producent opon bieżnikowanych na nasze opony udzielamy gwarancji 2 lata.

W jakim czasie realizowane są zamówienia w sklepie W&M?

Zamówienia złożone do godz. 14:00 wysyłane są tego samego dnia (od poniedziałku do piątku) firmą kurierską Fedex.

Pozostałe zamówienia realizowane są w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia, w dni robocze.

Masz pytanie?

Napisz do nas a na pewno odpowiemy

Prywatność